Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ...

Ποια είναι τα ανθρώπινα δικαιώματά σου;
Τα δικαιώματα που έχεις επειδή είσαι άνθρωπος. Είναι κάτι που το δικαιούται κάποιος επειδή είναι άνθρωπος.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα βασίζονται στην αρχή του σεβασμού του ατόμου. Η βασική θεώρησή τους είναι ότι κάθε άτομο είναι ένα ηθικό και λογικό ον που αξίζει να του φέρονται με hands300αξιοπρέπεια. Αποκαλούνται ανθρώπινα δικαιώματα γιατί είναι οικουμενικά. Ενώ κάποιες χώρες ή ειδικές ομάδες απολαμβάνουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ισχύουν μόνο γι’ αυτούς, τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι τα δικαιώματα που δικαιούνται όλοι –χωρίς να έχει σημασία ποιοι είναι και πού ζούνε– απλώς γιατί είναι ζωντανοί. Εντούτοις, αν ζητήσετε από πολλούς ανθρώπους να σας απαριθμήσουν τα δικαιώματά τους, θα σας πουν μόνον για την ελευθερία του λόγου και της θρησκευτικής πεποίθησης και, ίσως, ένα δυο άλλα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για σημαντικά δικαιώματα αλλά το πλήρες εύρος των ανθρώπινων δικαιωμάτων είναι πολύ μεγάλο. Εμπεριέχουν επιλογές και ευκαιρίες. Εμπεριέχουν την ελευθερία να αποκτήσει κανείς μια δουλειά, να ακολουθήσει μια σταδιοδρομία, να επιλέξει το σύντροφο που επιθυμεί και να αναθρέψει τα παιδιά του. Περιλαμβάνουν το δικαίωμα της ανεμπόδιστης μετακίνησης και το δικαίωμα να εργάζεται κανείς και να έχει δίκαιες απολαβές χωρίς να υφίσταται παρενοχλήσεις, κακομεταχείριση, απειλές και αυθαίρετες απολύσεις. Περιλαμβάνουν ακόμα και το δικαίωμα του ελεύθερου χρόνου. Σε παλιότερες εποχές, δεν υπήρχαν ανθρώπινα δικαιώματα. Μετά ήρθε η ιδέα ότι οι άνθρωποι θα έπρεπε να έχουν συγκεκριµένες ελευθερίες. Και αυτή η ιδέα, στον απόηχο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, αποτυπώθηκε τελικά στο έγγραφο που ονομάζεται η Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με τα τριάντα δικαιώματα τα οποία παρέχονται σε όλους τους ανθρώπους.
Η εκπαίδευση αποτελεί το θεμέλιο και τον καταλύτη για την αλλαγή της κατάστασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον κόσμο, αλλά οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται αποτελεσματικά υλικά και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ενσωματώσουν εύκολα τα ανθρώπινα δικαιώματα στο πρόγραμμα σπουδών τους.
Η ανάρτηση αυτή λοιπόν, αυτό ακριβώς έχει ως στόχο. Να βρει ο ενδιαφερόμενος υλικό που θα χρησιμοποιήσει στην προσπάθειά του,  για μια αποτελεσματικότερη εκπαίδευση.
ξεκινάμε...

Ταξίδι Φυγής

H Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, δημιούργησε ένα ψηφιακό παιχνίδι που ονομάζεται «Ταξίδι φυγής». Είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης βασισμένο στην πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ένας νεαρός πρόσφυγας ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και αντιμετωπίζει μία σειρά από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου. Υπεύθυνη για τη μεταφορά του παιγνιδιού στην Ελληνική γλώσσα είναι η Αντιπροσωπεία στην Κύπρο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών. Με αυτόν το βιωματικό τρόπο, οι μαθητές ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας.
---

Compasito

Το εγχειρίδιο Compasito χρησιμοποιεί ως εργαλείο του τη βιωματική άσκηση για να μεταφέρει Compasitoτην απαραίτητη κουλτούρα και τις γνώσεις στους μαθητές των δημοτικών σχολείων σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως την αποδοχή της διαφορετικότητας και την κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων από μειονεκτούσες ομάδες του πληθυσμού. Αυτό το εξαιρετικά χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο –το οποίο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 15 γλώσσες– είναι πλέον διαθέσιμο και στα ελληνικά.
----
2013-03-22_0115
In English

Αντιρατσιστικά video – ταινίες μικρού μήκους

α. «Κιαλό Αμαντού, ανήλικος μετανάστης στην Αθήνα». Ένα μικρού μήκους φιλμ που προσπαθεί να περιγράψει την ζωή ενός ξένου στην Eλλάδα, τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την φασιστική απειλή. Η ιστορία του Κιαλό είναι κομμάτι του project «Portraits of Greece in Crisis».
β. «Το μπαλόνι»Ένας μαύρος κατεβάζει από έναν στύλο το μπαλόνι ενός παιδιού. Το παιδί χαίρεται, όμως η μαμά του έχει άλλη γνώμη…
γ. «Ο λαθρεπιβάτης « Αντιρατσιστική ταινία μικρού μήκους του 1994, που καταγγέλλει όχι μόνο τον καθημερινό ρατσισμό πολλών ανθρώπων, αλλά και την αδιαφορία των περισσοτέρων.
δ. Video για την ιθαγένεια των παιδιών, από την Ελληνική Ένωση  για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
ε. «Κι ένα θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ!» Βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
στ.  «Χρωμοφοβία»  Αλληγορική ταινία μικρού μήκους (Raoul Servais, 1966) για τον φασισμό και τον ρατσισμό.
ζ.  "Και οι δύο ίδιοι", από το κανάλι της Βουλής.

30 αφίσες, μία για κάθε δικαίωμα

μπορείτε να τις κατεβάσετε κάνοντας κλικ...εδώ

Κατάλογος παιδικών βιβλίων για τη διαφορετικότητα 

Στην ιστοσελίδα http://diaforetikotita.gr/ διατίθεται ελεύθερα κατάλογος παιδικών βιβλίων με περιλήψεις, τα οποία επιλέχτηκαν με κριτήριο τα δικαιώματα του παιδιού και επίκεντρο τη διαφορετικότητα και την κοινωνική συνοχή. Ο κατάλογος αυτός, είναι το αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας μιας ομάδας εκπαιδευτικών και εθελοντών, μελών των μη
eyes
Για να "κατεβάσετε" τον κατάλογο, κλικ στην εικόνα
κυβερνητικών οργανώσεων «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού» και«Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης Σχεδία».
Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης Σχεδία:http://www.schedia-art.gr/el/goals.php
Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού: http://ddp.org.gr/
Παρουσίαση των Βιβλίων σε Θεματικές Ενότητες σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού:

Από το πρόγραμμα "Καλλιπάτειρα"..

«Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

(για παιδιά 5-8 ετών)

eirini
Η  Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή  βιώνει την  ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει  προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος. Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για  παιδιά 5-8 ετών και  έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές. Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά και συνοδεύεται από εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς.

«Δεν είναι μόνο αριθμοί»

Εκπαιδευτικό υλικό του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ
(12 -18 ετών)
not only numbers
Το εκπαιδευτικό υλικό «Δεν είναι μόνο αριθμοί» δημιουργήθηκε από την Υ.Α. και τον Δ.Ο.Μ. με στόχο να ενημερώσει εκπαιδευτικούς και μαθητές γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθώς οι ευρωπαϊκές κοινωνίες γίνονται περισσότερο πολυπολιτισμικές, πρέπει να επισημάνουμε τις πολλές αιτίες για τις οποίες οι άνθρωποι επιλέγουν ή αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους.  Το υλικό αυτό μέσα από προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών και προσφύγων και ένα εύχρηστο εγχειρίδιο δασκάλου προτείνει δημιουργικές δραστηριότητες, καλώντας τους νέους να κατανοήσουν ότι πίσω από κάθε ανώνυμη στατιστική υπάρχει ένας άνθρωπος και μια προσωπική ιστορία.

Εγχειρίδιο δασκάλου

Το εκπαιδευτικό υλικό με τον τίτλο «Δεν είναι μόνο αριθμοί» έχει σχεδιαστεί για να ενημερώσει τους νέους γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Εγχειρίδιο δασκάλου στα Ελληνικά εδώ (GR).
  • Εγχειρίδιο δασκάλου στα Αγγλικά εδώ (ΕΝ).
Περιεχόμενα DVD

Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του Παιδιού,

Το κείμενο της συνθήκης
όπως επικυρώθηκε από τη χώρα μας και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.
1989: Υπογράφεται στον ΟΗΕ η Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Έκτοτε, κάθε χρόνο την 20η Νοεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας (η χώρα μας την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου 1992 με τον νόμο 2101), και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.(sansimera.gr)